Pornită ca o afacere menită să promoveze icoanele şi obiectele de cult ortodoxe, în urmă cu 16 ani, „Eikon” comercializează în prezent în regim en gros o galerie vastă de produse cu specific bisericesc: de la candele, cădelniţe, chivote până la toiage arhiereşti, truse de împărtăşanie sau strane. La întâlnirea cu Nicolai Zagnat, proprietarul „Eikon”, ai tot timpul senzaţia că e posibil să nu adresezi cele mai potrivite întrebări. Întrebându-l însă de ce, în ciuda faptului că este absolvent de Teologie, nu a urmat calea hirotoniei, răspunsul său se dovedeşte lămuritor: nu poţi avea în grijă o parohie, sluji şi în acelaşi timp conduce o afacere. „Suntem totuşi un SRL”, spune acesta uşor amuzat că reporterul s-a crezut „indiscret”.
„Sunt absolvent al Facultăţii de Teologie, am urmat un Master şi cursuri doctorale în acelaşi domeniu. În acelaşi timp, am văzut că există în piaţă o zonă neacoperită – aceasta a colportajului bisericesc, să-i spunem”, îşi începe povestea Nicolai Zagnat. Iniţial, „Eikon” s-a concentrat pe promovarea icoanelor ortodoxe de calitate, portofoliul de produse îmbogăţindu-se ulterior în urma unor comenzi. Explică rar că întotdeauna considerentele ce ţin de zona artistică trebuie să îmbrace şi o haină a pragmatismului. Deşi nu a fost niciodată pictor de icoane, s-a format, la cămin, în studenţie, în compania acestora, devenind un iubitor al acestei arte. Căpătând cunoştinţele necesare, a identificat şi o „nişă” care l-a atras: cea a icoanelor cât mai simple şi cu specific ortodox românesc. Un specific dat nu doar de un anume stil în care sunt realizate, dar şi de sfinţii de care românii se simt mai apropiaţi, fără să fie neapărat „de-ai locului”. „Desigur, stilistic, un curent aparte a fost şi cel moldovenesc, dezvoltat în arhitectură sau în pictură. Noi promovăm totuşi icoanele neobizantine, care au un aspect canonic creştin-ortodox, dar şi unul de ordin estetic. Sunt foarte bine realizate, este îmbinată fericit partea de interpretare cu cea «comercială»”, explică Nicolai Zagnat.